Saturday 19 April 2008

Aubergine Steak

aubergine steak800



recipe copy&paste from princessharyati
thx yatt :)

Bahan:

terung besar panjang -belah 6
tepung gandum
telur di pukul sedikit
plain bread crumbs
parmesan cheese
gouda grated
garam
lada hitam

Cara:
  1. Letakkan tepung di satu piring(1). Telur yang dipukul dengan sedikit garam dan lada hitam di dalam piring lain(2). Plain bread crumbs campur dengan sedikit parmesan cheese dalam satu piring(3). So semua ada 3 piring. Panaskan minyak di dalam pan. Ambil terung yang telah di belah seperti gambar di atas, masukkan dalam piring 1, seterusnya ke- 2 dan akhirnya ke- 3 dan terus masak di dalam pan. Masak sehingga kekuningan dan angkat letak dalam dulang pembakar. Panaskan oven guna grill (panaskan bahagian atas oven sahaja). Taburan parutan cheese di atas terung tadi dan sedikit daun ketumbar, kemudian masukkan terung ke dalam oven (sekejap jek) , sehingga cheese di atas tepung tu cair , angkat, boleh di makan begitu sahaja atau dengan roti france atau spagetty.

4 comments:

Dayang said...

sedap ehh? nak try gak nanti tp xtau bila ahaks! dasar pemalas hehehe

jo ayee said...

DAYANG=> rasanya..emmm..biasa kot..bukan utk tekak melayu :)

Dwiana P said...

I should let my friend know about your blog, she is crazy with malaysian food too:) anyway this steak look so wonderful - my tummy is hungry now.

Dayang said...

baiklah gitu,mcm2 jenis rasa tekak nih,hehe dyg pon xslalu mkn nasik,jarang mkn,heehe malas nak msk lauk sebenarnye!!! ahaks!