Thursday 29 January 2009

Razor Clam Masak Tumis Serai

Tumis bawang putih, serai & halia, masukkan clam, tutup periuk..masak dlm 5 min..siap..tak perlu taruk garam or perasa..semua dah ada rasa..senang..bangat..ada lagi 1 kilo yg tak masak..tak tau nak masak apa lagi..kita org dah naik muak pulak dah..

5 comments:

iu @ wid.ayu said...

kalau da muak meh bg kat jelemen ni kak.. org kat cni x pernah makan lg se- umur hidup ni ... eheee .. nampak mccm nyummm... yummm.. wallaaa ! ;p~

erm.. rase dia cam mussel or kepah ker..?? ke lagik besh..?? kat mana jupe benda ni ..ye..ke de jual ek.. ke g mancing.. manyak tnya plak.. hihihiih...

blu4sky said...

panggil razor clam ke jo.. dah lama tak makan..cannot find fresh one in kl :(
balik kk baru dpt nak makan fresh seafood puas-puas

jo ayee said...

org ckp kat KK ajer ada benda ni kan? kat sana panggil apa su?

blu4sky said...

tak ingat lah jo...nampak sangatkan dah lama tak jumpa razor clam ni :D

dee said...

kat sarawak orang panggil ambal.
rebus gitu je pun sedap, terasa freshnya. kalau seafood outlet selalunya masak kari.