Thursday 12 June 2008

Kek Lapis Legit

keklapislegit

resepi sama dgn kek lapis kat bawah.
buat 1 biji kek lapis lengit colour2. potong 2, guna 1/2 kek aje utk yg tengah. potong 1" size, & belah 2. susun sebesar saize pan 8 x8" mcm dlm pic. sapu dgn jem, utk melekatkan. bungkus dgn cling film ketat2. simpan dlm fridge 1 jam.

utk lapisan atas & bawah. bancuh 1/2 dari bahan kek . 100gm setiap layer. buat 4 layer. bila layer no 4 dah masak, sapukan jem. letak kek dari fridge perlahan2. sapukan lagi bancuhan kek. masukkan juga antara gap yg kat tepi2. bakar hingga masak. lama skit masak lapisan ni coz bila dah isi gap2 tu , jadi tebal skit.
bila dah masak, bakar lg sampai habis. tutup tin dgn alum.foil. masak lg api atas bawah 180deg 15min.


9 comments:

rinnchan said...

Melapis lagi Jo..??
Aduuuhhhh...yg ni lagi surrender !!

jo ayee said...

Rinn, jo pun surrender gak..1st and last for me...leh caya ker..hehe

MamaFaMi said...

Rajinnya buat kek lapis. Mama ni rajin juga, tapi rajin makan je.

Dianne said...

eheheh antu melapis dyg kembaliiiiii bravoooooo hehehe

jo ayee said...

mama..rajin gak ler kalau buat utk kawan2..makan pun rajin gak..

Dayang...hahahhaha...dayang pakai dukun power..hantu ni susah nak lari la...:)

The Kesum Return said...

fullamak jo...marbeles...geram nk mkn la...pos sini sebijik

Min said...

cantik nye kek.. mesti byk kesabaran nak buat ni.

Dwiana P said...

wow, you are one talented baker! this cake is hard to make and you nail it.

shima said...

perghhh x terkata dah tgk lapis2 tuh!!! rasanya sampai mati pun i takkan pandai bikin ini kek lapis laaaa...surrendetr awal2 dah!! mmg tabik spring kt sifu kek lapis cayaalahhhhhhh!!